Halaman

Followers

Selamat Datang

Salam buat semua pembaca dan pelawat blog saya.Di sini saya meminta supaya anda sudi membaca karya2 saya dan meninggalkan komen untuk kemajuan diri saya.Suka saya ingatkan,jangan sesekali meniru/Copy paste karya saya.Thank you... (Diriku bukan siapa-siapa)

Rabu, 18 Mei 2011

Novel Terpakai Untuk Di Jual!!

SINOPSIS:


Tidak pernah terlintas di fikiran Maira yg janji setia Azhan terhadapnya akan sirna. Sehabis daya Maira memujuk, tetapi lelaki itu tetap mahu menikahi Sofia. Dia ditinggalkan mengutip serpihan harapan yg sudah berkecai.




Maira bangkin mendepani takdir. Bukan serik utk bercinta lagi tetapi salam kasih Fajar dibiarkan sepi. Namun, kesungguhan lelaki itu mendamba cinta, perlahan-lahan melarutkan kedukaannya.




Azhan muncul kembali merayu cinta Maira. Dijaja rasa hati yg tidak bahagia utk meraih simpati, sedangkan bagi Maira, kasih yg sudah terputus takkan ada sambungnya lagi.




Sekali lagi ketabahan Maira diuji apabila Fajar dipaksa membuat pilihan oleh ibunya. Maira pasrah pada takdir ILAHI. Dia menerima hakikat bahawa hidup ini bukan semata-mata kerana cinta...




Harga asal:RM19.90
Harga Jual: 16.00 (Termasuk harga pos)
maklumat lanjut :Sungguh Aku cinta




SINOPSIS
IMPIAN Manis ingin memiliki rumah tangga yang aman dan bahagia. Tapi, apa yang tersurat, dia menjadi isteri kedua. Maka terpaksalah dia berkongsi sekeping hati. Manis sering ditinggalkan sendirian. Malahan, pertemuan dengan suaminya perlu secara sembunyi-sembunyi.
Bagaimanapun dia redha menghadapinya demi kasihkan si suami.Sepuluh tahun Manis merahsiakan identiti suaminya. Selama itulah dia menelan umpat keji jiran-jiran yang menuduhnya perempuan simpanan. Kelahiran lima orang cahaya mata menguatkan lagi tuduhan mereka terhadapnya. Namun, langit bagai mahu runtuh bila perkahwinan rahsia mereka telah dihidu oleh pihak media.
Seluruh negara gempar dengan berita itu. Suami Manis rupa-rupanya seorang tokoh yang dihormati ramai! 


Harga asal:Rm19.90
Harga jual :RM15.00(Termasuk harga pos)
  maklumat lanjut:Cinta Hati Kita




SOLD

SINOPSIS:
Andai manusia bisa memilih, tidak mungkin ada yg mahu dilahirkan serba kekurangan, apatah lagi penuh kecelaan. Akan tetapi, mana mungkin itu terjadi. Kuasa ALLAH membataskan segalanya. Kerana itu, Syifa menerima segala ketentuan ILAHI dgn penuh redha. Dipujuknya hati setiap kali dicaci hanya kerana mempunyai tanda lahir di pipi.








Apapun bagi Nafisah, Syifa adalah anugerah istimewa dari TUHAN dgn kelebihan tersendiri sehingga dia berhajat menyunting Syifa utk dijadikan isteri buat anaknya, Muszahri. dan Syifa, nyata terkejut dgn keputusan Muszahri yg sudi menerimanya.




Duka dan malang datang bertimpa. Entah apa silapnya, Muszahri langsung tidak menyentuhnya selepas mereka diijabkabulkan. Luna, gadis yg memuja Muszahri pula tidak jemu2 cuba meruntuhkan istana cintanya. Malah kakak kandungnya sendiri, Zahra sering mencurah bicara berbisa mencacinya.








Syifa kelelahan. Kalau bahagia bukan tercipta untuknya, apalah daya. Mungkin itu sudah takdirnya... dipandang tanpa hati, mencintai tanpa dicintai.


Harga asal:RM19.90
Harga jual:15.00(termasuk harga pos)
maklumat lanjut:Cinta Aku Seadanya




SINOPSIS:
Ailani dibesarkan oleh neneknya dgn penuh kemanjaan dan kemewahan. apa sahaja yg diingini akan dipenuhi.

akibatnya dia menjadi liar dan gemar berlumba kereta haram. Tragedi bermula apabila Ailani berlibat dlm kemalangan yg menyebabkan neneknya terbunuh. Seluruh keluarga menyalahkannya atas kejadian itu. Pertelingkahan ini menyebabkan Ailani menjadi pelarian.









Atas desakan hidup, dia menjadi pemandu teksi limosin airport. Biarpun jiwa mudanya memberontak, namun semuanya terpaksa dilakukan utk menyara diri. Konflik terus berlaku bila Ailani menjadi pemandu peribadi Dato' Rahim. Dia rasa terhina dgn sikap dingin dan sinikal Fatimi, anak lelaki tokoh korporat itu.









Di mata Fatimi pula, gadis ego spt Ailani hanya berniat utk mengikis kekayaan ayahnya dgn terbongkarnya rahsia sekeping cek. dia makin tercabar bila gadis itu dilantik pula sbg pembantu khas ayahnya. Bagi Fatimi, Ailani mesti dihalang. Lalu dia merencanakan sesuatu. Ailani pula sudah bersedia utk menghadapi tindakan Fatimi.









Kini, barulah bertemu buku dgn ruas!


Harga asal:RM19.90
Harga jual:Rm15.00
maklumat lanjut:Gerimis Rindu




SINOPSIS:
Harga kesetiaan seorang lelaki bernama suami begitu mahal nilainya pada insan bernama Lukman Hafizi ini. Setelah pemergian isteri tercintanya, Sarah, hari-hari yang dilaluinya tidak lagi seindah semalam. Dia terus hanyut dalam lamunan khayalannya.




Kepulangan Farah, kembar seiras arwah isterinya tidak mampu menggugah selaut kenangan bersama arwah isterinya. Farah pula tersepit dengan wasiat terakhir kakaknya serta dilema perasaannya sendiri. Dia pasrah akhirnya.




Benarkah 'ganti tikar' yang berlandaskan 'keterpaksaan' bagaikan embun di hujung rumput; memakan diri sendiri akhirnya. Apakah ini harga yang perlu dibayar untuk sebuah pengorbanan? Hayatilah falsafah yang tersirat di sebalik mesej yang tersurat ini.


Harga Asal:RM14.00
Harga jual :RM10.00(termasuk harga pos)
maklumat lanjut:Jendela Hati








SINOPSIS:
Keputusan Hanim Hanani memilih lelaki itu bukan kerana harta! Jika itulah alasan dan tuduhan, dia menafikan. Dia bukan memburu kemewahan. Bukan juga kerana kasihan. Malah lamaran cinta lelaki muda telah ditolak mentah-mentah. Bagaimanapun Hanim Hanani tidak menafikan soal harta, darjat dan prestij turut terbetik di hatinya. Sejak pertama kali memandang lelaki yang bergelar Tan Sri dalam tugasannya sebagai wartawan itu, hatinya mula berdetik. Dia tidak pasti apakah maknanya. Lelaki itu telah pun beristeri; bukan satu malah dua! Isteri-isterinya bukan calang-calang wanita. Mereka itu wanita ternama, berharta dan berkedudukan. Ketika itu Hanim Hanani sedikit pun tidak terfikir untuk bersaing dengan wanita-wanita itu. Dia pasti dia akan kalah.... tapi takdir menentukan segalanya!


Harga asal:RM15.90
Harga jual:RM10.00
maklumat lanjut:Selamat Malam Tan Sri


SOLD
SINOPSIS:
Mengisahkan pergolakan jiwa seorang gadis bernama Maryam selepas diselamatkan oleh Delaila, tuan punya sebuah kelab hiburan. Atas budi baik Delaila, Maryam diterima bekerja sebagai pembantu rumah dengan keluarga tersebut. Suatu hari, Maryam mengenali Akbar, adik ipar Delaila. Maryam mengesyaki Akbar lah lelaki yang memperkosanya pada malam tersebut. Keadaan menjadi sukar apabila tunang Akbar, Tihani melarikan diri pada malam pernikahan dan ini membuatkan Delaila meminta jasa baik Maryam, bagi menggantikan tempat Tihani dengan sejumlah bayaran wang. Maryam terpaksa menerima memandangkan dia memerlukan wang. Perkahwinan tersebut menjadi masalah pada Maryam kerana Akbar mahu mengekalkan perkahwinan mereka sedangkan Maryam tidak bersedia menjadi seorang isteri. Dapatkah Maryam memegang tanggung jawab sebagai seorang isteri? Adakah perkahwinan Maryam dan Akbar menjadi bahagia sedangkan mereka masih lagi bergelumang dengan dosa?


Harga asal:RM18.90
Harga jual:RM14.00
maklumat lanjut:Semilir Cinta


SINOPSIS:
Fakrul Azim melupakan isterinya, Anis Amira setelah jatuh cinta dengan Tengku Marsya. Apakah kesudahan perhubungan mereka?


Harga asal:RM15.90
Harga jual:11.00
maklumat lanjut:Secebis Rindu


SOLD
SINOPSIS:
 NUR Shahirah Batrisya berasa bahagia menantikan saat diijabkabulkan dengan jejaka pilihan keluarga. Namun, keindahan malam pengantin yang diimpikan tidak seperti yang diharapkan. Lelaki yang baru sahaja menikahinya membongkar rahsia yang sangat pahit untuk ditelan.
Di birai katil mempelai yang dihias indah, Imran dengan angkuh mengakui hatinya sudah dimiliki. Malam pertama itu juga menjadi saksi Imran melafazkan perjanjian yang tidak diduga. Dua tahun lagi perkahwinan itu mesti dinoktahkan. Shira akur menerima keputusan suaminya. Hanya pilu yang menemaninya membilang hari-hari yang bakal menjanjikan status janda muda buatnya. Sesungguhnya dia kecewa! Semakin hampir dengan hari yang dijanjikan, Shira berperang hebat dengan perasaan keliru yang merantai jiwanya.
Tanpa pengetahuan sesiapa, dia akhirnya melarikan diri kerana lebih rela pergi daripada mendengar lafaz perpisahan yang bakal meniti di bibir Imran. Naluri seorang suami mendesak Imran untuk terus mencari Shira dengan perasaan kesal yang menggila. Namun, pencariannya hampa. Ke manakah Shira membawa diri?


Harga asal:RM19.90
Harga jual:RM15.00
maklumat lanjut:Tiada Yang Kedua


SINOPSIS:
 “Kata orang, semakin sukar untuk kita mendapatkan sesuatu, ia akan kekal menjadi milik kita” Ada cerita di sebalik cerita. Ada duka ketika meniti saat bahagia. Dalam terpaksa dia rela. Hakikat hatinya memberontak. Dia dipaksa menanggung hukuman atas dosa yang tidak dilakukannya. Kerana itu… ada hati yang menanggung derita. Ada jiwa yang ditimpa sengsara. Menahan rasa. Menadah segala ketentuan-Nya. Di atas kertas putih bersaksikan Dia yang Esa, dirinya sah milik Nabila. Namun tiada siapa mampu mentaklik hatinya. Menidakkan kasih antara mereka. Kasih itu tetap utuh milik Fazura cintanya bersatu… Sedangkan ada nyawa ingin merasai nikmat kasihnya. Walaupun dia tahu nyawa itu bukan miliknya. Shahrul akur… cintanya hanyalah tabloid


Harga asal:RM17.90
Harga jual:RM13.00
SINOPSIS:


Memori semalam kekadang hadir, kekadang meminggir, sesekali mengusik rasa mengocak-ngocak jiwa menjadikan hati tertanya-tanya telah berakhirkah sejarah kita yang bertahun tersimpan kemas dalam lipatan kenangan? Lalu bagaimana dengan janji-janji lalu, akan terbiar lenyapkah ditelan waktu?


Dan andainya ada kebetulan dalam hidup kita yang memungkinkan aku menemui dirimu di mana-mana, aku bersedia dengan segala kemungkinannya. Aku akur dengan takdir Tuhan andai engkau telah pun berteman. Aku rela asalkan pencarianku ini telah temui penamatnya. Dan andai waktu itu engkau telah pun berteman biarlah janji-janji lalu lenyap ditelan waktu…
Harga asal:RM19.90
Harga jual:RM15.00
maklumat lanjut:Kau Yang Aku Sayang


SINOPSIS:


Eisha... fahamilah hakikat kehidupan. Ketentuan takdir adakalanya tidaktersingkir dgn keinginan sendiri. Pengorbanan biarpun pahit... kadangkalabuahnya manis. Lalu luka di hati usah dilayan. Biar kita yg merasainya...


Harga asal:RM22.90
Harga jual:RM12.00(termasuk harga pos)
maklumat lanjut:Kesturi






Harga asal:11.90
Harga jual:5.00 


Untuk membeli,sila tinggalkan komen atau email saya di:
mnurulhayati@yahoo.com


***smile always***




























































































 

Selasa, 17 Mei 2011

Perangkap Cinta 12


Bab 12
LEWAT pagi itu,barula Dania tersedar dari tidurnya.Sinaran cahaya matahari menembusi dicelah-celah langsir.Perlahan-lahan dia ingin bangun,tapi kepalanya terasa berat dan memaksanya merebahkan semula badanya.Dia mengeluh berat.Ini pasti kesan dari kejadian semalam.
  Bunyi ngauman enjin kereta di kawasan perkarangan rumah membuatkan Dania tertarik untuk ke jendela untuk melihat siapa gerangan tersebut.Huh,Iskandar tak guna tu.Dia tengah mengeluarkan kereta dari garaj.Melihat kelibat suaminya,membuatkan Dania kembali menangis.
  Hai,dah-dah la tu Dania.Buat apa kau nak nangis untuk jantan tak guna macam dia tu?!Satu sen pun tak dapat!
  Tangisanya makin menjadi-jadi.Dah macam orang gila orang tengok.Dia kembali teringat peristiwa semalam.Dia tak faham,kenapa lelaki itu sanggup mempergunakanya?Apa salahnya?Dia marah.Memangla,perempuan mana yang tak marah kalau maruah dia dipermainkan.
            “Aku benci,aku benci kau!”Jerit Dania lantang secara tiba-tiba.
  Mulut kata benci,tapi hati kata sayang.Yang mana satu betul ni?
  Dia menyesal.Kenapala,aku tak dengan cakap Azie,kalau tak tentu takkan jadi semua ni.Nasi dah jadi bubur!Terima ajala kenyataan.
  Hatinya terluka,pedih rasanya,bagaikan disiat-siat.Dulu,sewaktu Iskandar ingin memikatnya,pelbagai janji dan kata-kata manis yang ditaburkan.Tapi kini,semuanya hancur lebur.Remuk hatinya,sudah lah maruahnya dipermainkan.
  Dania memandang wajahnya dibalik pantulan cermin.Merah dan bengkak matanya.Air mata yang masih bersisa dipipinya dikesat kasar.Dia nekad,apa nak jadi,jadila.Cukup sekali ni dirinya dipermainkan.Dia taknak ia berulang lagi.Sakit jiwa!
 *****
FARAH perempuan yang paling cun dalam Ikram Holding sedang mengemas fail-fail yang bertaburan di atas meja kerjanya.Siapa yang tak kenal dengan Nur Farah Irdiana,perempuan yang paling gedik dalam syarikat ini.Sebut aja nama Farah,comfirm semua orang tarik muka.Meluat!Dia yang hanya berskirt pendek dan berbaju kemeja berwarna putih ketat tunduk mengangkat sebuah fail yang jatuh secata tidak sengaja.
  Mak oi!!!Nampak habis dalam-dalam.Tak malu ke?Kulit dah tebal agaknya.
            “Ehem...”
  Deheman seseorang membuatkan Farah menoleh memandang orang yang berada dibelakangnya.Melihat orang itu,dia tersenyum menggoda.
            “Morning bos.”Ucap Farah dengan lenguk manjanya.
  Eee,gelinya dengar.Menyampah betulla.
            “Farah,berapa kali I nak cakap.Kalau datang ofis jangan pakai pakaian macam ni.Tak sopan lanusng!”
 Haa...bak kau.Padan muka!
            “Sorry la Encik Ikram.Baju kurung saya semuanya dekat dobi.”
  Pemalas betulla minah ni.Baju sendiri pun tak reti nak basuh ke?
  Ikram merengus geram.Ada-ada aja la perempuan ni.Semalam aku tanya,kata baju kurung takdakla,kecik la.Apa kau ni takdak duit ke nak beli baju kurung sehelai?Isy,isy,isy...
            “Sudahla Farah,esok kalau I tengok you tak pakai pakaian yang seperti I suruh tadi,you can get out from my office.Faham!”Ujar Ikram tegas sebelum dia melangkah masuk ke dalam biliknya.
  Farah hanya mencebik.Tak kisah lansung dengan amaran Ikram.Ala,macam la dia tak biasa dengan bosnya itu.Cakap aja macam tu,tapi hampeh!Tak pernah buat lansung.Patutla si Farah ni makin lemak.
  Tiba-tiba dia tersenyum.Aku takkan lepaskan kau Ikram,aku akan dapatkan kau jugak!Tak kira dengan apa cara sekali pun.Hahahaha...dia ketawa dalam hati.Hai,nampak macam setan pulak.
  Tapi,siapa Ikram ni?Siapa Farah?
            “Assalamualaikum,saya Azie dari Mercu Holding.Saya ada buat appointment dengan Encik Ikram.”
  Farah terperanjat bila dirinya ditegur secara tiba-tiba,hampir saja fail yang dipegangnya terjatuh.Dia merenung Azie lama.Marah nampak!
            “Kau sapa hah?Bagi salam tak,tiba-tiba je nak jumpa Ikram.”Bicara Farah dengan nada yang tinggi.Jeles ada,marah pun ada.
  Azie jelas terperanjat.Aik,dia datang bagi salam siap perkenalkan diri dia lagi,suka-suki aja nak marah orang.Dia tu yang asyik mengelamun.
            “Maaf cik...”
            “Farah!”Jawab Farah pantas.Dia menyampah.Nak tengok muka Azie pun taknak,sombong betulla!Ingat bagus la tu.
            “Hmm,Cik Farah.Saya dari Mercu Holding,saya ada buat appointment dengan Encik Ikram.”Jawab Azie lancer.Matanya memandang tepat wajah Farah.Dalam hatinya menyumpah seranah perempuan itu.
  Eee,geramnya aku.Macam mana la diorang boleh ambil perempuan ni kerja?!Tak tahu nak layan tetamu lansung!
            “Farah,kejap lagi kalau orang datang cari saya,awak suruh je dia masuk.”
  Tiba-tiba aja,kedengaran suara Ikram di intercom.Farah terperanjat,cepat-cepat dia membalas kata-kata bosnya.
            “Ok,baik bos!”
  Farah merengus geram.Sambil bercekak pinggang dihadapan Azie,dia mengherotkan mulutnya sebagai isyarat menyuruhnya masuk ke dalam bilik bosnya.Azie tersenyum sinis.
            “Terima kasih!”Ucap Azie lalu berlalu pergi menuju ke bilik Ikram.
  Farah terasa ingin menjerit geram.Geram dengan tingkah Azie yang hanya bersahaja.Kalau ikutkan hatinya,nak saja dia halau Azie.Tapi memandangkan syarikat ini bukan bapa dia yang punya,ditahan saja niatnya.
  Dia duduk sambil menompang dagu.Menunggu gadis itu keluar dari bilik bosnya.Tapi sampai sekarang tak keluar.Mak oi!Lamanya.Diorang ni buat kerja ke,kerja yang buat diorang?
 *****
“WEI,kau ni kenapa?resah semacam je.Baru kahwin pun ada masalah ke?”Seloroh Haikal.
  Angin petang bertiup sepoi-sepoi.Suasana di Kelab Golf Impian kelihatan sedikit lengang.Farish Iskandar melemparkan pandangannya kearah padang yang menghijau dihadapanya.Tidak diendahkan Haikal yang ketawa seorang diri.
  Hai,orang tak ketawa,dia ketawa.Pelik-pelik!
            “Hei,Han.Kenapa dengan Rish tu?Muka sebek je.Dia ada masalah ke?”Soal Haikal pulak pada Farhan bila melihat Farish buat dek aja denganya.
            “Kesian...!”Ujar Farhan sambil mengeleng-gelengkan kepalanya.Dia malas hendak melayan Haikal yang tak tahu apa-apa ni.Lagi pun rahsia ni hanya antara dia dan Farish.Jadi,mana boleh bagi tahu orang lain.Termasukla kawan baik mereka sendiri.
  Hai,dah macam dalam filem madu tiga aja.
            “Rish,bila kau nak panggil peguam datang jumpa kau?”Soal Farhan secara tiba-tiba.
  Farish Iskandar kembali menumpukan perhatian pada rakanya.Jika tadi dia resah memikirkan perihal Rina,tapi kini dia bersemangat untuk bercakap soal kekayaan.Eee,teruknya perangai.
            “May be minggu depan kut.Kenapa,dah tak sabar nak tunggu ke?”
  Farish tersenyum nakal memandang Farhan.Tahu sangat perangai Farhan yang taksabar-sabar nakkan Dania tu.Cantik sangat ke Dania?Bagi aku biasa aja,baik Rina cantik lagi.Dahla baik,sopan,bertudung lagi!
            “Hai...aku bukan macam kau okay!”Jawab Farhan sambil ketawa terbahak-bahak.
  Bukan dia tak sabar.Cuma dia terfikir,sanggup ke Farish melepaskan Dania?Dia cuma takut,kawanya itu akan menarik balik kata-katanya yang lepas.Mana tahu,kut-kut la si Farish ni boleh terjatuh hati dekat si Dania.Kan melepas si Farhan ni!Kesian-kesian.
            “Dahla,aku nak chau dulu.Ada date dengan Rina.”Bicara Farish lalu beredar pergi.
  Malas dia hendak melayan Farhan,makin lama dia berbual dengan Farhan,boleh menyimpang jauh tu.
            “Wei,korang cakap pasal apa tadi?Peguam?Rina?Siapa diorang tu?”
  Pelbagai soalan menerjah Farhan bila disoal oleh Haikal.Dia hanya tersenyum.Kalau aku cakap dengan dia ni,sampai ke esok pun tak habis.
            “Dahla,kau tu bukanya tahu apa pun.Baik kau diam je.”
 *****
“RISH,next week I pergi Korea.”Ujar Rina melalui corong telefon.
  Farish serta merta memberhentikan keretanya.Terkejut bukan kepalang bila diberi tahu tentang berita itu.
            “Kenapa?”Tanya Farish lembut.
            “I ikut family I pergi bercuti.Lagi  pun next week kan dah mula cuti semester.”
            “Oh...melepas la I nak date dengan you.Hari ni pun you cancelkan.So,bila I boleh jumpa you untuk kali terakhir?”
  Farish mengeluh kecewa.Dia rindukan Rina,tapi kenapa gadis itu sentiasa sibuk aja.
            “I think,weekend ni boleh kut.”
            “Okayla!Kalau macam tu,kita jumpa weekend ni dekat tempat biasa.”
            “Love you.”Ucap Rina kasih.
            “Love you too.”
  Selepas itu,Farish Iskandar memasukkan gear dan keret bergerak laju di atas jalan raya.Destinasinya kini ialah untuk pulang ke rumah.Malas rasanya,kerana terpaksa menghadap muka Dania.Hisy...dulu bolehla dia tahan dengan Dania tu,siap kena berlakon lagi.Tapi sekarang,menyampah pun ada nak tengok muka isteri dia tu.

Isnin, 16 Mei 2011

Novel Terpakai Untuk Di Jual!!


SINOPSIS:

Tidak pernah terlintas di fikiran Maira yg janji setia Azhan terhadapnya akan sirna. Sehabis daya Maira memujuk, tetapi lelaki itu tetap mahu menikahi Sofia. Dia ditinggalkan mengutip serpihan harapan yg sudah berkecai.


Maira bangkin mendepani takdir. Bukan serik utk bercinta lagi tetapi salam kasih Fajar dibiarkan sepi. Namun, kesungguhan lelaki itu mendamba cinta, perlahan-lahan melarutkan kedukaannya.


Azhan muncul kembali merayu cinta Maira. Dijaja rasa hati yg tidak bahagia utk meraih simpati, sedangkan bagi Maira, kasih yg sudah terputus takkan ada sambungnya lagi.


Sekali lagi ketabahan Maira diuji apabila Fajar dipaksa membuat pilihan oleh ibunya. Maira pasrah pada takdir ILAHI. Dia menerima hakikat bahawa hidup ini bukan semata-mata kerana cinta...


Harga asal:RM19.90
Harga Jual: 16.00 (Termasuk harga pos)
maklumat lanjut :Sungguh Aku cinta


SINOPSIS
IMPIAN Manis ingin memiliki rumah tangga yang aman dan bahagia. Tapi, apa yang tersurat, dia menjadi isteri kedua. Maka terpaksalah dia berkongsi sekeping hati. Manis sering ditinggalkan sendirian. Malahan, pertemuan dengan suaminya perlu secara sembunyi-sembunyi.
Bagaimanapun dia redha menghadapinya demi kasihkan si suami.Sepuluh tahun Manis merahsiakan identiti suaminya. Selama itulah dia menelan umpat keji jiran-jiran yang menuduhnya perempuan simpanan. Kelahiran lima orang cahaya mata menguatkan lagi tuduhan mereka terhadapnya. Namun, langit bagai mahu runtuh bila perkahwinan rahsia mereka telah dihidu oleh pihak media.
Seluruh negara gempar dengan berita itu. Suami Manis rupa-rupanya seorang tokoh yang dihormati ramai!

Harga asal:Rm19.90
Harga jual :RM15.00(Termasuk harga pos)
maklumat lanjut:Cinta Hati Kita


SOLD
SINOPSIS:
Andai manusia bisa memilih, tidak mungkin ada yg mahu dilahirkan serba kekurangan, apatah lagi penuh kecelaan. Akan tetapi, mana mungkin itu terjadi. Kuasa ALLAH membataskan segalanya. Kerana itu, Syifa menerima segala ketentuan ILAHI dgn penuh redha. Dipujuknya hati setiap kali dicaci hanya kerana mempunyai tanda lahir di pipi.




Apapun bagi Nafisah, Syifa adalah anugerah istimewa dari TUHAN dgn kelebihan tersendiri sehingga dia berhajat menyunting Syifa utk dijadikan isteri buat anaknya, Muszahri. dan Syifa, nyata terkejut dgn keputusan Muszahri yg sudi menerimanya.


Duka dan malang datang bertimpa. Entah apa silapnya, Muszahri langsung tidak menyentuhnya selepas mereka diijabkabulkan. Luna, gadis yg memuja Muszahri pula tidak jemu2 cuba meruntuhkan istana cintanya. Malah kakak kandungnya sendiri, Zahra sering mencurah bicara berbisa mencacinya.




Syifa kelelahan. Kalau bahagia bukan tercipta untuknya, apalah daya. Mungkin itu sudah takdirnya... dipandang tanpa hati, mencintai tanpa dicintai.

Harga asal:RM19.90
Harga jual:15.00(termasuk harga pos)
maklumat lanjut:Cinta Aku Seadanya


SINOPSIS:
Ailani dibesarkan oleh neneknya dgn penuh kemanjaan dan kemewahan. apa sahaja yg diingini akan dipenuhi.
akibatnya dia menjadi liar dan gemar berlumba kereta haram. Tragedi bermula apabila Ailani berlibat dlm kemalangan yg menyebabkan neneknya terbunuh. Seluruh keluarga menyalahkannya atas kejadian itu. Pertelingkahan ini menyebabkan Ailani menjadi pelarian.




Atas desakan hidup, dia menjadi pemandu teksi limosin airport. Biarpun jiwa mudanya memberontak, namun semuanya terpaksa dilakukan utk menyara diri. Konflik terus berlaku bila Ailani menjadi pemandu peribadi Dato' Rahim. Dia rasa terhina dgn sikap dingin dan sinikal Fatimi, anak lelaki tokoh korporat itu.




Di mata Fatimi pula, gadis ego spt Ailani hanya berniat utk mengikis kekayaan ayahnya dgn terbongkarnya rahsia sekeping cek. dia makin tercabar bila gadis itu dilantik pula sbg pembantu khas ayahnya. Bagi Fatimi, Ailani mesti dihalang. Lalu dia merencanakan sesuatu. Ailani pula sudah bersedia utk menghadapi tindakan Fatimi.




Kini, barulah bertemu buku dgn ruas!

Harga asal:RM19.90
Harga jual:Rm15.00
maklumat lanjut:Gerimis Rindu

SOLD
SINOPSIS:
Harga kesetiaan seorang lelaki bernama suami begitu mahal nilainya pada insan bernama Lukman Hafizi ini. Setelah pemergian isteri tercintanya, Sarah, hari-hari yang dilaluinya tidak lagi seindah semalam. Dia terus hanyut dalam lamunan khayalannya.


Kepulangan Farah, kembar seiras arwah isterinya tidak mampu menggugah selaut kenangan bersama arwah isterinya. Farah pula tersepit dengan wasiat terakhir kakaknya serta dilema perasaannya sendiri. Dia pasrah akhirnya.


Benarkah 'ganti tikar' yang berlandaskan 'keterpaksaan' bagaikan embun di hujung rumput; memakan diri sendiri akhirnya. Apakah ini harga yang perlu dibayar untuk sebuah pengorbanan? Hayatilah falsafah yang tersirat di sebalik mesej yang tersurat ini.

Harga Asal:RM14.00
Harga jual :RM10.00(termasuk harga pos)
maklumat lanjut:Jendela Hati




SINOPSIS:
Keputusan Hanim Hanani memilih lelaki itu bukan kerana harta! Jika itulah alasan dan tuduhan, dia menafikan. Dia bukan memburu kemewahan. Bukan juga kerana kasihan. Malah lamaran cinta lelaki muda telah ditolak mentah-mentah. Bagaimanapun Hanim Hanani tidak menafikan soal harta, darjat dan prestij turut terbetik di hatinya. Sejak pertama kali memandang lelaki yang bergelar Tan Sri dalam tugasannya sebagai wartawan itu, hatinya mula berdetik. Dia tidak pasti apakah maknanya. Lelaki itu telah pun beristeri; bukan satu malah dua! Isteri-isterinya bukan calang-calang wanita. Mereka itu wanita ternama, berharta dan berkedudukan. Ketika itu Hanim Hanani sedikit pun tidak terfikir untuk bersaing dengan wanita-wanita itu. Dia pasti dia akan kalah.... tapi takdir menentukan segalanya!

Harga asal:RM15.90
Harga jual:RM10.00
maklumat lanjut:Selamat Malam Tan Sri

SOLD
SINOPSIS:
Mengisahkan pergolakan jiwa seorang gadis bernama Maryam selepas diselamatkan oleh Delaila, tuan punya sebuah kelab hiburan. Atas budi baik Delaila, Maryam diterima bekerja sebagai pembantu rumah dengan keluarga tersebut. Suatu hari, Maryam mengenali Akbar, adik ipar Delaila. Maryam mengesyaki Akbar lah lelaki yang memperkosanya pada malam tersebut. Keadaan menjadi sukar apabila tunang Akbar, Tihani melarikan diri pada malam pernikahan dan ini membuatkan Delaila meminta jasa baik Maryam, bagi menggantikan tempat Tihani dengan sejumlah bayaran wang. Maryam terpaksa menerima memandangkan dia memerlukan wang. Perkahwinan tersebut menjadi masalah pada Maryam kerana Akbar mahu mengekalkan perkahwinan mereka sedangkan Maryam tidak bersedia menjadi seorang isteri. Dapatkah Maryam memegang tanggung jawab sebagai seorang isteri? Adakah perkahwinan Maryam dan Akbar menjadi bahagia sedangkan mereka masih lagi bergelumang dengan dosa?

Harga asal:RM18.90
Harga jual:RM14.00
maklumat lanjut:Semilir Cinta

SINOPSIS:
Fakrul Azim melupakan isterinya, Anis Amira setelah jatuh cinta dengan Tengku Marsya. Apakah kesudahan perhubungan mereka?

Harga asal:RM15.90
Harga jual:11.00
maklumat lanjut:Secebis Rindu

SOLD
SINOPSIS:
NUR Shahirah Batrisya berasa bahagia menantikan saat diijabkabulkan dengan jejaka pilihan keluarga. Namun, keindahan malam pengantin yang diimpikan tidak seperti yang diharapkan. Lelaki yang baru sahaja menikahinya membongkar rahsia yang sangat pahit untuk ditelan.
Di birai katil mempelai yang dihias indah, Imran dengan angkuh mengakui hatinya sudah dimiliki. Malam pertama itu juga menjadi saksi Imran melafazkan perjanjian yang tidak diduga. Dua tahun lagi perkahwinan itu mesti dinoktahkan. Shira akur menerima keputusan suaminya. Hanya pilu yang menemaninya membilang hari-hari yang bakal menjanjikan status janda muda buatnya. Sesungguhnya dia kecewa! Semakin hampir dengan hari yang dijanjikan, Shira berperang hebat dengan perasaan keliru yang merantai jiwanya.
Tanpa pengetahuan sesiapa, dia akhirnya melarikan diri kerana lebih rela pergi daripada mendengar lafaz perpisahan yang bakal meniti di bibir Imran. Naluri seorang suami mendesak Imran untuk terus mencari Shira dengan perasaan kesal yang menggila. Namun, pencariannya hampa. Ke manakah Shira membawa diri?

Harga asal:RM19.90
Harga jual:RM15.00
maklumat lanjut:Tiada Yang Kedua

SINOPSIS:
“Kata orang, semakin sukar untuk kita mendapatkan sesuatu, ia akan kekal menjadi milik kita” Ada cerita di sebalik cerita. Ada duka ketika meniti saat bahagia. Dalam terpaksa dia rela. Hakikat hatinya memberontak. Dia dipaksa menanggung hukuman atas dosa yang tidak dilakukannya. Kerana itu… ada hati yang menanggung derita. Ada jiwa yang ditimpa sengsara. Menahan rasa. Menadah segala ketentuan-Nya. Di atas kertas putih bersaksikan Dia yang Esa, dirinya sah milik Nabila. Namun tiada siapa mampu mentaklik hatinya. Menidakkan kasih antara mereka. Kasih itu tetap utuh milik Fazura cintanya bersatu… Sedangkan ada nyawa ingin merasai nikmat kasihnya. Walaupun dia tahu nyawa itu bukan miliknya. Shahrul akur… cintanya hanyalah tabloid

Harga asal:RM17.90
Harga jual:RM13.00
SINOPSIS:

Memori semalam kekadang hadir, kekadang meminggir, sesekali mengusik rasa mengocak-ngocak jiwa menjadikan hati tertanya-tanya telah berakhirkah sejarah kita yang bertahun tersimpan kemas dalam lipatan kenangan? Lalu bagaimana dengan janji-janji lalu, akan terbiar lenyapkah ditelan waktu?

Dan andainya ada kebetulan dalam hidup kita yang memungkinkan aku menemui dirimu di mana-mana, aku bersedia dengan segala kemungkinannya. Aku akur dengan takdir Tuhan andai engkau telah pun berteman. Aku rela asalkan pencarianku ini telah temui penamatnya. Dan andai waktu itu engkau telah pun berteman biarlah janji-janji lalu lenyap ditelan waktu…
Harga asal:RM19.90
Harga jual:RM15.00
maklumat lanjut:Kau Yang Aku Sayang

SINOPSIS:

Eisha... fahamilah hakikat kehidupan. Ketentuan takdir adakalanya tidaktersingkir dgn keinginan sendiri. Pengorbanan biarpun pahit... kadangkalabuahnya manis. Lalu luka di hati usah dilayan. Biar kita yg merasainya...

Harga asal:RM22.90
Harga jual:RM12.00(termasuk harga pos)
maklumat lanjut:Kesturi



Harga asal:11.90
Harga jual:5.00

Untuk membeli,sila tinggalkan komen atau email saya di:
mnurulhayati@yahoo.com

***smile always***















































Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...